乐LOFTE

Fast Car - Jonas Blue、Dakota

小豆之家:

作曲 : Tracy Chapman
作词 : Tracy Chapman
You've got a fast car
你有一辆快车
I want a ticket to anywhere
我想搭车去游山玩水
Maybe we can make a deal
说不定我们能做笔交易
Maybe together we can get somewhere
一起跋山涉水

Any place is better
无论风景如何
Starting from zero got nothing to lose
心无旁骛而不惧得失
Maybe we'll make something
我们可以创造些许回忆
Me myself, I got nothing to prove
抛弃纷扰,不再需要那些证明
You got a fast car
你有一辆快车
I got a plan to get us out of here
我计划着一起逃离喧嚣
I've been working at the convenience store
我曾在便利店工作
Managed to save just a little bit of money
试着攒下了一些积蓄
Won't have to drive too far
不需要远行
Just across the border and into the city
只需越过边境抵达理想城市
You and I can both get jobs
一个你我都能找到工作
And finally see what it means to be living
终究知悉生活真谛的地方
You've got a fast car
你有一辆快车
Is it fast enough so we can fly away?
能否带我们疾驰逃离这一切
You gotta make a decision
你得做好抉择
Leave tonight or live and die this way
要么今晚启程远行 要么在此终其一生虚度光阴


So remember when we were driving
还记得我们开着你的车
Driving in your car
疾驰飞行
The speed so fast I felt like I was drunk
我沉醉于飞驰的速度
City lights lay out before us
城市光影在我们身后追逐逝去
And your arms felt nice wrapped around my shoulders
你把我拥入怀中,一切如此美好
And I had
于是我深信
Had a feeling that I belonged
我找到了归属
And I had
深信着
Had a feeling that I could be someone
我过上了全新的人生
Had a feeling that I could be someone
我过上了全新的人生


See my old man's got a problem
我的父亲深陷困境
He lives with the bottle that's the way it is
他终日酗酒解愁
Says his body's too old for working
感叹自己已是老态龙钟
His body's too young to look like his
我深知他仍老当益壮
My mama went off and left him
我的妈妈转身离去
She wanted more from life than he could give
渴求那些他无法给予的人生
I said somebody's got to take care of him
我说总得有人去照顾他
So I quit school, that's what I did
所以我放弃学业照顾起他的起居
You got a fast car
你有一辆快车
We go cruising, entertain ourselves
我们出去兜风,尽情玩乐
You still ain't got a job
你还是没找到工作
And I work in a market as a checkout girl
而我在超市里当起收银员
I know things will get better
我们笃信生活会更好
You'll find work and I'll get promoted
你会找到工作而我会升职
We'll move out of the shelter
我们会搬离现在住的地方
Buy a bigger house and live in the suburbs
买一个更大的郊区住房
You've got a fast car
你有一辆快车
Is it fast enough so we can fly away?
能否带我们疾驰逃离这一切
You gotta a decision
你得做好抉择
Leave tonight or live and die this way
要么今晚启程远行 要么在此终其一生虚度光阴


So remember when we were driving
还记得我们开着你的车
Driving in your car
疾驰飞行
The speed so fast I felt like I was drunk
我沉醉于飞驰的速度
City lights lay out before us
城市光影在我们身后追逐逝去
And your arms felt nice wrapped around my shoulders
你把我拥入怀中,一切如此美好
And I had
于是我深信
Had a feeling that I belonged
我找到了归属
And I had
深信着
Had a feeling that I could be someone
我过上了全新的人生
Had a feeling that I could be someone, be someone
我过上了全新的人生
Had a feeling that I could be someone
我过上了全新的人生

小豆之家敬上!

评论

热度(31)