乐LOFTE

Hallelujah - Tori Kelly

小豆之家:

Now I've heard there was a secret chord
此刻我曾听过一个神秘的和弦
That David played and it pleased the Lord
那是由大卫(以色列王)弹奏使上帝愉悦的乐曲
But you don't really care for music, do you?
但你并不真的在意音乐,不是吗?
It goes like this the fourth, the fifth
它像这样弹奏,第四和弦,第五和弦
The minor fall and the major lift
小调轻落,大调激昂
The baffled king composing Hallelujah
这位困惑的国王正谱写赞美上帝的颂歌

Hallelujah...
哈利路亚....
You say I took the name in vain
你说我妄称这个名字
I don't even know the name
而我甚至不曾听闻它
But if I did, well really, what's it to you?
但是若我真的这样做了,于你来说它是什么?
There's a blaze of light in every word
每个词语中都有光芒闪烁
It doesn't matter what you heard
你听到哪一个并不重要
The holy or the broken Hallelujah
这首圣洁而又残缺的赞美颂歌
Hallelujah...
哈利路亚.....
I did my best, it wasn't much
我竭尽全力,却不足矣
I couldn't feel, so I tried to touch
我无法感知,所以我尝试触碰
I've told the truth, I didn't come to fool you
我已述出真相,并非是想要愚弄你
And even though it all went wrong
纵使步入歧途
I'll stand before the Lord of Song
当我直面歌曲之神
With nothing on my tongue but Hallelujah
无可言说唯有哈利路亚
Hallelujah...
哈利路亚....

小豆之家敬上!

评论

热度(9)