乐LOFTE

Fourth of July - Fall Out Boy

+:

DAY-39

今天发晚啦因为回家晚了

如果还在美帝的话独立日是看烟火的日子

然而这首歌完全不那么喜庆

以及 听的时候忍不住在想

如果中国有首歌叫“十月一”或者“国庆节”

会是什么画风?。。


歌词(自行翻译):

You and I were

你和我

You and I were fire

你我如焰

You and I were

你和我

You and I were fire

你我如火

You and I were

你和我

You and I were fire, fire, fire

你和我熊熊燃烧着


It was the fourth of July

那是7月4日

You and I were

你和我

You and I were fire, fire, fireworks

你和我就像璀璨烟火

That went off too soon

只是绽放得太早

And I miss you in the June gloom too

而我在阴沉的六月还想念着你


It was the fourth of July

那是7月4日

You and I were

你和我

You and I were fire, fire, fireworks

你和我就像璀璨烟火

I said I'd never miss you

我曾说我绝不会想你

But I guess you'll never know

但我想你永远不会知道了

May the bridges I have burned

愿那些我烧毁的桥

Light my way back home on the fourth of July

点亮我在独立日的归程


I'll be as honest as you let me

你想听的实话就是

I miss your early morning company

我怀念你清晨的陪伴

If you get me

如果你能明白

You are my favorite "what if"

你是我最喜欢的假设

You are best "I'll never know"

你是我最好的未知


I'm starting to forget

我已经开始忘记

Just what summer ever meant to you

夏日于你的意义

What did it ever mean to you

或是说有没有任何意义


Oh I'm sorry

哦对不起

I didn't mean any of it

我并不是故意的

I just got too lonely, lonely

我只是太过孤独

In between being young and being right

在年轻与正确之间

You were my Versailles at night

你曾是我的夜晚的凡尔赛


It was the fourth of July

那是7月4日

You and I were

你和我

You and I were fire, fire, fireworks

你和我是烟火渲染了天空

That went off too soon

只是迸发得太早

And I miss you in the June gloom too

我的思念已渗透了六月的忧郁


It was the fourth of July

那是7月4日

You and I were

你和我

You and I were fire, fire, fireworks

你和我是烟火渲染了天空

I said I'd never miss you

我说过不会思念

But I guess you'll never know

但我猜你再也不会在乎

May the bridges I have burned

愿我犯下的错误

Light my way back home on the fourth of July

都成为我回到原点的指引


My 9 to 5 is cutting open old scars

我的日常又切开了曾经的伤痕

Again and again 'til I'm stuck in your head

一遍一遍直到我被你铭记

Had my doubts but I let them out

曾经的怀疑我都已放下

I'll be drowned

我会被淹没

And I'm the holy water you have been without

我就是你缺少的圣水


And all my thoughts of you

我对你的全部念想

They could heat or cool the room alone

就足以使我阴晴不定

Don't tell me you cried

别说你流了泪

Oh honey you don't have to lie

亲爱的你不需要说谎


Oh I'm sorry

哦对不起

I didn't mean any of it

我并不是故意的

I just got too lonely, lonely

我只是太过孤独

In between being young and being right

在年轻与正确之间

You were my Versailles at night

你曾是我的夜晚的凡尔赛


It was the fourth of July

那是7月4日

You and I were

你和我

You and I were fire, fire, fireworks

你和我就像璀璨烟火

That went off too soon

只是绽放得太早

And I miss you in the June gloom too

而我在阴沉的六月还想念着你


It was the fourth of July

那是7月4日

You and I were

你和我

You and I were fire, fire, fireworks

你和我就像璀璨烟火

I said I'd never miss you

我曾说我绝不会想你

But I guess you'll never know

但我想你永远不会知道了

May the bridges I have burned

愿那些我烧毁的桥

Light my way back home on the fourth of July

点亮我在独立日的归程


I wish I'd known how much you loved me

我希望我能知道你有多爱国

I wish I cared enough to know

我希望我曾经足够关心

I'm sorry every song's about you

抱歉每一首歌都关于你

The torture of small talk with someone you used to love

与曾经的爱人之间的闲谈也是折磨


It was the fourth of July

那是7月4日

You and I were

你和我

You and I were fire, fire, fireworks

你和我是烟火渲染了天空

That went off too soon

只是迸发得太早

And I miss you in the June gloom too

我的思念已渗透了六月的忧郁


It was the fourth of July

那是7月4日

You and I were

你和我

You and I were fire, fire, fireworks

你和我是烟火渲染了天空

I said I'd never miss you

我说过不会思念

But I guess you'll never know

但我猜你再也不会在乎

May the bridges I have burned

愿我犯下的错误

Light my way back home on the fourth of July

都成为我回到原点的指引


+.

2016.7.4

评论

热度(8)