乐LOFTE

Cold - Casey Lee Williams

sweetest:

「新单」美国动漫《RWBY》第一季第三卷片尾曲

这个没有你的世界严寒刺骨,仿佛隆冬持续了一整年,而属于你的那颗星仍在天边。我们爱你,献给Monty Oum。

 《RWBY》荣获美国网路电视最佳动画作品奖、国际网络电视学院奖最佳动画奖。音乐专辑在美国动漫音乐排行榜仅次于《神奇宝贝》,在加拿大动漫音乐排行榜雄踞榜首。创作者均为Jeff Williams,演唱者是其女儿Casey Lee Williams。

 

歌词:

I never felt that it was wise to wish too much
不曾想过满溢的愿望意味着明智

To dream too big would only lead to being crushed
心气太高只会粉身碎骨

Then I met you, you weren't afraid of anything

然后我遇见了一无所畏惧的你

You taught me how to leave the ground to use my wings
你教会了我怎样扇动双翼展翅翱翔

I never thought a hero would ever come my way
从未曾想过一个英雄会走进我的世界

But more than that I never thought you'd be taken away
但我更未曾料到你会离我而去

Now it's cold without you here
这个没有你的世界严寒刺骨

It's like winter last all year

仿佛隆冬持续了一整年

But your star's still in the sky
而属于你的那颗星仍在天边

So I won't say goodbye
所以我不说再见

I don't have to say goodbye.
我无需与你再见

We love you, Monty.
我们爱你,Monty                  

 

评论

热度(157)