乐LOFTE

Morning Sun - David Arthur Brown

小豆之家:

I never liked the morning sun
我从来不喜欢清晨的阳光
It shines a light on all the damage that I've done
它只会照亮我曾经犯下的错
The happy people waking up to start their day
开心的人们起床迎接新的一天
Birds singing in the trees everything's OK
鸟儿在树上歌唱,一切都很美好
But nothing's right for me
但对我来说一切都不对
I ain't been to sleep in almost 3 days
近三天我几乎没能入睡

I never liked the morning sun
我从来不喜欢清晨的太阳
The cigarette burns and the ashes on the rug
香烟燃烧,烟灰散落在毛毯上
And all the empty places where you used to be
这些你曾经在的地方空空如也
In the bathroom or in bed lying next to me
不管是浴室还是你我一同躺下的床
Now I'm here all alone
现在我孑然一人
With a dirty old robe and a wide screen TV
只有老旧的浴袍和宽屏液晶电视
Sunday afternoons
星期天下午
They always end too soon
总是结束的如此匆忙
For daydreamers like us
对我们这种白日梦者来说
The pale winter sun
冬天苍白的太阳

The northbound 101北境101号
A smoky Greyhound bus
充满烟雾的灰狗巴士
I never liked the morning sun
我从来没有喜欢过朝阳
It makes it hard to face the man that I become
它让我难以面对我已成为的那种人
Maybe next time 'round it'll all turn out OK
说不定下次一切就会变得好起来
And I'll show up as a fireman or a sage
我会变成一个消防员或者智者
Or surfer who's fearless on giant waves
或者是在巨波上无畏的冲浪者
Or just another Joe with a wife and a home
又或许只是另一个普通男人有着家庭和妻子
And a kid on the way
还可能拥有一个孩子
Sunday afternoons
星期天下午
They always end too soon
总是结束的如此匆忙
For daydreamers like us
对我们这种白日梦者来说
The pale winter sun
冬天苍白的太阳

The northbound 101北境101号
A smoky Greyhound bus
充满烟雾的灰狗巴士
Sunday afternoons
星期天下午
They always end too soon
总是结束的如此匆忙
For daydreamers like us
对我们这种白日梦者来说
The pale winter sun
冬天苍白的太阳
The northbound 101
北境101号
A smoky Greyhound bus
充满烟雾的灰狗巴士

小豆之家敬上!

评论

热度(19)