乐LOFTE

Treasure Trove - Maximilian Hecker

小豆之家:

作曲 : Maximilian Hecker
作词 : Maximilian Hecker
When I left here in the morning
当我早晨离开的时候
I could see a bright sun rise
我看见了明亮的太阳正在升起
I was sure to face the dawning
我看到了清晨的第一道曙光
Of a new age of my life
这是我人生的新篇章


Soon I reached a forking on this passage
很快我走就到了一个路口
Sad to say I chose my common route
很遗憾我还是选择了平常的路线
Rather than just heading for the village
而不是径直走向远处的村庄
I decided for the shady woods
我决定走出这昏暗的树林

I am wandering, I am straying
徘徊着,彷徨着
I will always do
就如我常常做的
I am wondering if I ever will arrive at theirs
我想知道我是否能够走出树林

Then I had this crazy mental image
于是乎我脑海中浮现了一幅画面
And I had these hazy, puzzled thoughts
我产生了奇怪的想法
That the woodland will become a village
这片树林会变成一个村庄
If I just keep walking on my course
如果我继续坚持走我自己的路

I've lost the way that leads me to you
我迷失了那条指引我找你的路
No treasure trove if I keep going there
前方并没有珍宝如果我继续前行的话
Gotta find the path that leads me out of
我要找一条能够指引我
Out of the grove
走出树林的路

I am wandering, I am straying
徘徊着,彷徨着
I will always do
就如我常常做的
I am wondering if I ever will arrive at theirs
我想知道我是否能够走出树林

小豆之家敬上!

评论

热度(7)