乐LOFTE

Month Of Sundays (feat. Brian Campeau & Elana Stone) - Passenger

小豆之家:

Well I've been living in this month of Sunday's
这个月每天都过得像是周日
For so long,
赋闲的时间如此之久
I don't remember Saturday night
我已经忘记周六晚上是什么模样
Broken record's don't play new tunes
破烂的唱片总放着陈曲旧调
Except for once in a blue moon
除非,出现了蓝色的月亮(意指稀罕的事)
And I've looked, but the moon is still white
我刚看过了,月亮还是白得很···

And I've been some hope to the summit of Sunday
在星期日的大好时段,我也曾满负期待
Someone, somewhere may do something with his light
某处的某人,也许能借着月光做点什么事
The smoker's lung's don't blow balloons
可烟鬼又怎会舍得用肺吹气球
Except for one in a blue moon
除非,出现了蓝色的月亮
And I've looked, but the moon is still white
我刚看过了,月亮还是白得很···
Rusty gun's fire rusty shots
枪支锈迹斑斑,子弹又怎幸免于难
Leopards never change their spots,
猎豹们见了都无动于衷
And fireworks always fade too soon,
烟花绚烂,奈何稍纵即逝
Empty words don't mean a lot
空泛的话语并没有什么用
And for me thats all you got
可我现在能给你的也只有承诺
But I swear to you darling
但是亲爱的,我向你发誓
One day, we'll stand beneath a blue moon
终有一天,我们会站在蓝月之下
I've been living in this month of Sunday's
这个月每天都过得像是周日
And I forgot what Monday morning feels like
我已想不起周一早上是什么感觉
Blushing bride and handsome grooms,
佳人一对,男俊女娇
Deep in debt from honeymoons
却深陷蜜月的债务中
Stare above, but the moon is still white
抬头一看,可惜转机还没到来
Oh and I've wandered into wondering if one day
噢,我不禁陷入神游,若是有一天
When the war is won
战争以胜利告终
And one finally make two
而一最终可以等于二
And we think not of what we know,
而我们最后不再思索我们的所知
And think of only what we've got
而是踏实地盘算我们的所拥
Then we'll go dancing underneath a blue moon
那么,我们就能蓝月之下起舞了
Oh black kettles and black pots
噢,被熏得黝黑的水壶和铁罐
Seem to fight an awful lot
像是大了许多场架似的
And make the kitchen the most uncomfortable of rooms
搞得厨房一片狼藉,令人不适
Empty words don't mean a lot
空泛的话语并没有什么用
And for me that's all you've got
可我现在能给你的也只有承诺
And I swear to you darling
但是亲爱的,我向你发誓
One day, we'll stand beneath a blue moon
终有一天,我们会站在蓝月之下
Oh, oh...
噢,噢···
So I've been living in this month of Sunday's
这个月每天都过得像是周日
And I don't know when this month may be through
我不知道,这个月何时才能度过
So will you tell that your awake,
你是否可以坚持不要睡去
For as long as it may take
撑过这一段艰苦的时光
And I swear darling, I'll show you a blue moon
亲爱的,我发誓,我会让你看到蓝色的月亮
Oh my darling, I'll show you a blue moon
亲爱的,我会让你看到奇迹出现的··

小豆之家敬上!

评论

热度(25)